Bibliotheek

Op het Bijenpark is er een goed gevulde bibliotheek, met allerlei bij-gerelateerde lectuur en literatuur.

Veel is natuurlijk op het internet te vinden, maar kom voor meer specifieke informatie gerust eens bladeren op afspraak. De boeken kunnen (met uitzondering van bepaalde oude en waardevolle werken) ook uitgeleend worden om thuis gelezen te worden.

De bibliotheek is afgelopen jaar opnieuw geïnventariseerd en dit is bijgewerkt in onze digitale database. Deze komt binnenkort op de website te staan, zodat iedereen thuis kan kijken welke boeken er beschikbaar zijn.

Er staat inmiddels een prachtige selectie van imkernaslagwerken, non-fictie (bijvoorbeeld over de rol van bijen in kunst en cultuur, of het democratisch samenwerken van bijen), en meer algemene boeken over tuinieren, bloemen en planten in de kasten. Vragen over boeken en afspraken kunnen gestuurd worden naar jannecress@gmail.com. Hopelijk zien we jullie binnenkort eens in de bijenbieb!

Bekijk hier de boekenlijst.